Lovekiller

Första dagen som 3:a avklarad! Känner mig ganska peppad inför denna termin, snackade lite om vad vi ska göra under kurserna och om mål. Under Svenskan började vi snacka om att vi ska ha nationella prov senare under terminen, och konstigt nog känner jag mig uppjagad över det. Fast på ett bra sätt i detta fall.
Vi ska nämligen hålla ett tal inför klassen, det ska vara 5 minuter (minst!) och vi ska få ett ämne vi ska disskutera och ha åsikter kring. Förra året hade det varit "relationer" - man får spåna helt själv om vad man ska prata om. T.ex var det en som snackat om sin relation till sina föräldrar.

Jag kan påstå att jag har ganska bra relation med mina föräldrar, fast som alla så har man svackor då man önskar att dem låg i botten på en ravin. Fast på något sätt tycker jag att bråken ska vara med i en relation.. Det kan ju inte vara kul att dela hus tillsammans med dem perfekta föräldrarna som inte säger ifrån när man gör något. Dessutom så skulle det ju vara hur trist som helst att inte kunna få ut ilskan som bryter fram i bröstkorgen. Sen tror jag även att bråken kan stärka banden mellan föräldrar och barn. Jag och mamma bråkar ofta, men efteråt så känns det mycket mycket bättre inombords.. Som en våg av lättnad liksom.
Tror att många känner igen sig.


Nu under kvällen, som spenderades framför tv:n med tacos, så kollade jag i ett häfte med olika kurser som man kan söka. Den "katalog" vi hade var från Medborgarskolan, ni vet den där reklamen där en kvinna ler hela tiden samtidigt som en mansröst sjunger "du är sååå specieell och så underbar!"? Iallafall, hittade en massa interessanta kurser som jag skulle vilja söka.. Dock kostar det, så jag får spara ihop lite mer innan. Bland annat var det en ritkurs, blomsterkurs, fotokurs osv. Skulle vara fruktansvärt kul!

Ska dra mig mot sängen nu..
Skolan i morgon igen!

/L


Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad kul att du känner dig så taggad inför det nya året :D



Du skulle kunna kolla runt på olika skolor (universitet) annars istället för att betala för kurser -- det finns många skolor med enstaka kurer inriktad på t.ex. foto och bild ^^

2010-08-19 @ 00:44:26
URL: http://liisiish.blogg.se/
Postat av: Lisa

You're welcome, hon' :D

2010-08-20 @ 00:36:04
URL: http://liisiish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0