Smile and be happy!

Dagen spenderades tillsammans med mina vänner My, Joanna, Lisa och Tess! Åkte till Farsta för att kolla om man skulle kunna göra några fynd, jag visste dock redan vad jag skulle ha. Köpte en fotoskrivare! Blev lite ledsen när pengarna försvann så snabbt, men jag ville verkligen ha den.

Jag älskar nämligen att titta i fotoalbum!
Det känns mycket mer personligt om man sitter och bläddrar bland gamla foton tillsammans med någon eller om man sitter ensam och tänker sig tillbaka.. Numera är ju allt inlagt på datan, men hur kul är det? Man kanske lägger upp bilderna på Facebook, några kommenterar.. Men det blir ju inte mer än så. Sen kanske man raderar bilderna och - vips! - så är minnet av den dagen borta.. Jag absolut älskar att bläddra i mina babyalbum! Då kunde man inte ladda ner bilderna på datan, då skickade man ju in film till någon butik som skrev ut dem. Då kunde man inte radera bilderna om dem blev dåliga. Då kunde man inte använda photoshop om man hade en skavank. Allt var mycket lättare då.

Numera är bilderna överredigerade. Kolla bara på Gaybloggarens tidigare inlägg, och Kissie.. Vackra människor egentligen, men dem redigerar iallafall. Fjortisar täcker sina ansikten med "smilies" och gör dem så ljusa att man inte ens ser vad bilden ska föreställa. Så himla tråkigt.. Antingen har människor så himla dåligt självförtroende och självkänsla att dem gör det för att känna sig bättre till mods. Eller så följer man sina vänner och sina bloggidolers exempel.. Sådant är så himla tråkigt!



Alla är vackra på sitt sätt, alla är unika.
Kan man inte bara få vara sig själv på foto? Måste man göra en speciell pose på varje bild? Måste man täcka över sina ansikten, låtsas ignorera kameran för att alla andra gör det? Om det ska vara så, då tycker jag att man ska ta bort alla digitalkameror. I såfall kan man göra så man bara kan ta kort med vanliga kameror, så att man inte kan redigera sina foton. Låta människor stråla på ett naturligt sätt på naturella foton!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Riktigt bra sagt där mot slutet, bruden!!! :D

2010-07-29 @ 00:06:12
URL: http://liisiish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0