Söndag

Tanken var egentligen att jag skulle vara på plats och se Elitloppet '10 igår på Solvalla. Tanken var att jag och några kompisar skulle dit, mysa i solen, kolla på fantastiska hästar och bara vara. För de flesta blev dessa planer faktiskt av, men inte för min del.. Jag kunde för det första inte somna natten innan, och vid 3 tiden så insåg jag att jag i såfall skulle behöve klä på mig 5 timmar senare. Jag, som är så jävla sur när jag sovit för lite, ville inte utsätta de andra med mitt tjurande hela dagen. Sen så var det ju faktiskt Mors dag.
Resten av familjen hade redan redogjort sina planer, och jag fick inte en syl i vädret. Kändes lite pissigt att inte åka med på något så stort. Dessutom eftersom att jag håller på med travsport inom skolan. I princip alla andra travelever från skolan var där, men jag hoppas att det inte på något sätt får mig att verka ointresserad. Man vet ju aldrig.

Jag och familjen åkte iallfall till Djurgården för att se på skärgårdsmässan.
Solen sken, fåglarna kvittrade, barn skrek, föräldrar skrek för att barnen skrek, folk solade, människor flyttade från sina solplatser när gamla gubbar med hängtuttar klädde av sig, jag skratta, familjen skratta.. Aa, en ganska vanlig sommardag helt enkelt. Hade på mig ett lätt linne, tights, jeansjacka och converse. Sommaroutfit no 1! Hälsade påfarmor en sväng också. Hon har nyligen fått reda på att hon har magsår och dåliga blodvärden, men vad ska man förvänta sig när man är 94 år gammal? Dock är det fortfarande krut i henne! :)

Inskaffade mig även Canadamunktröja. Fejk såklart då den kostade 100:- Tyckte att den var mysig och snygg så den hamnade med i en påse hem. Hemma blev det grillad kycklingfilé med endast sallad, love it! Promenad på kvällen med syrran, mötte lite kompisar och slappade. Tror tyvärr att jag fick några myggbett på köpet.. Suck! Men det är ju förfan sommar, så myggjävlarna är välkommna dem också! :)



Osminkad, så fokusera på min nya tröja ^^


Kommentarer
Postat av: Karin

Underbar beskrivning av Djurgårdsbesöket!! =D

2010-05-31 @ 11:46:13
Postat av: Yvonne Lund

Ledssen vännen att du känner det som att du inte fick någon syl alls i vädret ang. söndagen. Jag kan inte påminna mig om att vi tvingade dig att följa med till Djurgården. Jag visste exempelvis inte att ni skulle åka kl.08.00 på morgonen till Solvalla. Du frågade redan på fredagen om du fick åka dit och jag svarade att det gick bra. Ingen sa att du inte fick. Om du sen var trött när kompisar ringde och du själv inte orkade gå upp och göra dig klar är en helt annan sak men jag sa aldrig att du inte fick åka till Solvalla. Du väljer själv vad du vill göra och jag vet hur mycket hästar och trav betyder för dig. kram mamma

2010-06-01 @ 19:57:07
Postat av: tessan

hahah vilken bild, diggar den :) <3

2010-06-01 @ 20:16:07
URL: http://baraatheresee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0