Gotland

Skön dag idag, var väldigt kallt ute men vad gör det? Har man sköna, varma kläder går allt. Efter att stallet blivit färdigfixat var det dags att köra. Tanken var att jag skulle köra Xante först, men i sista sekund ville Tobbe ta henne istället. Jag klagar verkligen inte, för Pelle som jag fick ta istället är underbar att köra!
Varje Tisdag och Fredag får jag och Bella köra, då är det snabbjobb som gäller. I vanliga fall får vi köra längst en slinga i skogen som senare blir en rakbana där man kan gasa på. Idag visade det sig att rakbanan var helt vattenfylld från nattens regnoväder så Tobbe sa att vi skulle köra på stora Visbybanan! Jag fick ett stort lyckorus i magen då jag älskar att köra på en riktig travbana, känner mig som värsta kusken då! Tänker mig att jag tävlar och har mig.. Haha!

Körningen gick kanonbra, blev en galopp i början.. Så jag hamnade efter, då fick jag gasa ordentligt för att komma ikapp. Pelle var inte helt med på noterna, men han sprang på bra. Riktigt kul var det i villket fall som helst! Längtar som en galning tills vi ska ta licens och köra lopp. Kommer att hoppa runt som en drogpåverkad smurf typ!



Efter en lång dag i stallet unnade jag och Bella oss en pizza på Lilla Elefanten. Sen köpte vi lite smågodis och bänkade oss framför tv:n. Idol måste man ju bara se! Självklart hejjar man på Gotlännngen, ha! Det som är lite roligt är att Tobbe och Olle pratar exakt likadant typ. Skitkul!

Imorgon är vi lediga = SOVA!

/Linn


Kommentarer
Postat av: Lisa

Wiho -- du uppdaterar xD

Men bara en fråga; en drogpåverkad smurf... Är det inte jag? :p

2010-10-23 @ 00:31:02
URL: http://liisiish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0