Just the way you are

Läste i tidiningen idag, Sofies mode, några tips angående viktminskning och nyårslöften.
Tänkte att jag skulle bjuda på det som jag tyckte var bäst :)

"De flesta har någon gång lovat sig själv att sluta äta godis, börja äta mer sunt och faktiskt använda gymkortet. Trots det är det tyvärr lätt att falla tillbaka i gamla hjulspår efter bara någon vecka eller två.
Det finns faktiskt en naturlig förklarning till varför det är så svårt att hålla sina nyårslöften och att introducera nya hälsosamma vanor. Enligt forskning tar det 21 dagar för kroppen att skapa eller bryta en vana. Efter den tiden blir vanan just till en vana, och det blir helt enkelt inte lika jobbigt eller ansträngande att utföra den längre.
När du fattat beslutet att förändra något i ditt liv bör du alltid ha detta i åtanke och åtminstone ge förändringen 21 dagar. Ge dej själv en belöning på den 22:a dagen, då du är på god väg att lyckas!"

/Linn


Kommentarer
Postat av: Lisa

Det var ett bra råd :)

Man kan även se det såhär -- man bör minska på sötsaker och allt sådant, men det är bättre om man låter sig belönas någon gång ibland istället för att sluta helt och hållet. Det är trots allt lättare att motstå om man tänker "Jag kan vänta med det där tills på fredag"; av någon anledning vill vi ha det vi inte kan få mer än allt annat ;)

2011-01-12 @ 00:02:09
URL: http://liisiish.blogg.se/
Postat av: Lizzie

Jag behöver en promenadkompis om kvällarna. Har du lust och vill så tar jag gärna ditt sällskap :)!

2011-01-13 @ 14:34:00
URL: http://lizplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0