Någon gång måste vara den första

Jag och Linn -- även kallad Svampen även om hon inte är så värst förtjust i det -- har kommit överens om att jag ska skriva här hos henne varje fredag och hon ska göra likadant hos min blogg. Jag hoppas att det kommer att uppskattas :)

Så vem är jag?
Jag gillar att se mig själv som en graciös person trots att jag är bland de klumpigaste tjejerna man kan hitta. Mitt namn är Lisa, och jag har känt Linn de senaste sex åren. Jag är drygt ett år äldre än Linn trots att jag på flera plan ser ut att vara yngre. Tyvärr är det smällen man får ta när man har ett ansikte som en 16-åring, men jag måste medge att det är en förbättring om man jämför mig för några år sedan då jag såg ut som en femtonåring.

Tyvärr är jag inte så bra på att ge beskrivningar på hur jag är som person; jag gillar att se mig som lojal, men samtidigt är jag duktig på att glömma bort att höra av mig till människor. Jag gillar att se mig som smart och ödmjuk medan andra beskriver mig som arrogant. Att jag gillar att se mig själv som ödmjuk stärker bara bilden av att jag är arrogant, så det kanske finns en poäng i det trots allt. Jag beskrivs även som snäll och generös, men samtidigt beror det på hur man ser det och i vilken situation jag befinner mig i.
Någonting som karaktäriserar mig (bortsett från att jag gillar att använda ord jag hittat i synonymlistan på "Word") är att jag har väldigt starka åsikter och att jag står för dem. Jag är väldigt öppen för utveckling vilket gör att även mina åsikter förändras över tiden, men det betyder inte att jag inte står för dem -- det innebär bara att jag ångrat att jag yttrat dem, och att jag skäms över att tidigare tänkt på ett speciellt sätt.

Men vi lämnar det bakom oss nu; ni får själv skapa en egen uppfattning om mig i senare skeden. Jag tänkte istället berätta något om Linn som ni (kankse) inte redan vet.
Frågan är bara vad man ska skriva. Jag får trots allt inte glömma bort att hon kommer att läsa det här, och att hon har "makten" att radera det.
Det kanske är bäst att jag är tyst, då :p

Om ni är intresserade av att kika in hos min blogg är det bara att klicka här :)

//Lisa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0